پس از فتوای مکارم شیرازی مبنی بر حذف چهارشنبه سوری، صافی گلپایگانی هم گفته است که این رسم دیرینه ایرانیان، «احیای سنتهای باطل زمان جاهلیت است».1
نماینده صافی گلپایگانی در پاسخ به استفتائی، گفت: «این مرجع تقلید مراسم چهارشنبه سوری را جایز ندانسته و آن را احیای سنتهای باطل زمان جاهلیت میداند.»1
بر این اساس، صافی گلپایگانی چهارشنبهسوری را «مستلزم اسراف فوق العاده» میداند و «این کار به نوعی احیای سنتهای باطل زمان جاهلیت است و منتسب به پیامبران الهی نیست و در شرایع الهی نبوده و اموری خرافی است.»1
قبل از این نیز، مکارم شیرازی خواستار حذف چهارشنبه سوری شده بود.1
نماینده صافی گلپایگانی در پاسخ به استفتائی، گفت: «این مرجع تقلید مراسم چهارشنبه سوری را جایز ندانسته و آن را احیای سنتهای باطل زمان جاهلیت میداند.»1
بر این اساس، صافی گلپایگانی چهارشنبهسوری را «مستلزم اسراف فوق العاده» میداند و «این کار به نوعی احیای سنتهای باطل زمان جاهلیت است و منتسب به پیامبران الهی نیست و در شرایع الهی نبوده و اموری خرافی است.»1
قبل از این نیز، مکارم شیرازی خواستار حذف چهارشنبه سوری شده بود.1
3 Kommentare:
این یکی شیریست اندر وادیه
وآن یکی شیریست اندر بادیه
این یکی شیرست کآدم میخوارد
وآن یکی شیریست کآدم میخورد
شعر قدیمی بالا را میتوان به دو بخش
جداگانه تقسیم کرد
اول، شیری آدمخوار را که با آن دندان تیز ش کالبد انسانی را میدرد یاد آور میشود که با نشخوار انسان به زندگی ادامه میدهد.
دوم، همان شیر است که در لباسی انسانی، به اصل آدمانه خورده میگیرد و آنرا دد منشانه ایراد میکند و اصلیت را به جاحلیت تشبیه میکند
باید بپرسی، زندان و سیاه چالت را باور کنم یا آن سخنان حکیمانه ات را
آن بگیر و ببند را یا آن بده بستان را
دامون
سال نو مبارک ، امیدوارم امسال حداقل شب جمعه ها چیزی بنویسی
نوروز بر شما فرخنده باد پیروز و سر فرازی را برایتان آرزو مندم
دامون
Kommentar veröffentlichen